anaciklemon: Wanita yang Allah & Rasul sayangi..

Halaman

3 Sep 2010

Wanita yang Allah & Rasul sayangi..

Assalamualikum...

Kepada saudara dan saudari pembaca yang Allah SWT kasihi..hayatilah setiap apa yang di coretkan untuk kalian semua...semoga dirahmati Allah SWT...InsyaAllah...

Sabda Rasulullah SAW maksudnya; "Dunia merupakan suatu keseronokan (kenikmatandan kebahagiaan). Sebaik-baik keseronokan (kenikmatan dan kebahagiaan) ialah wanita Solehah".(Riwayat Muslim).

Maka jagalah peribadi anda sebagai wanita dan isteri. Sesungguhnya wanita amat mulia disisi Allah dan RasulNya. Wanita juga senang atau kata lain mudah masuk syurga juga mudah masuk neraka. Renungkan hadis di bawah ini;

Sabda Nabi SAW maksudnya; "Apabila seorang wanita telah melakukan sembahyang wajib lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, menjaga maruah dan mentaati suami, di akhirat ia diseru masuk syurga mengikut pintu mana yang ia sukai". (Riwayat At- Tabrani)

Sabda Nabi SAW maksudnya: "Hai para wanita!, bersedekahlah kamu dan perbanyaklah istighfar (memohon ampun dan bertaubat kepada Allah), kerana aku melihat mejoriti ahli neraka kaum wanita"

Pembaca yang dihormati Allah SWT...

Saya juga seorang hamba Allah SWT yang masih mencari ilmu agama islam dan impian saya adalah menjadi wanita Solehah yang di sayangi Allah SWT dan RasulNya. Serta disayangi suami dan anak-anak juga keluarga tercinta InsyaAllah. Saya sebenarnya masih mencari identiti sendiri sebagai seorang wanita Muslim. Saya sekarang sedang cuba perbaiki diri sendiri disamping menyampaikan apa yang saya pelajari kepada semua pembaca. Agar ilmu yang saya pelajari melekat di hati sanubari saya. Dan memberi manfaat kepada rakan pembaca semua. InsyaAllah coretan saya berhenti di sini dan akan disambung pada coretan yang mendatang.

Akhir kata semoga Allah SWT melindungi kita serta keluarga walau di mana kita berada. Ingatlah Allah SWT kerana setiap ingatan itu akan dibalas dengan kebaikan yang berlipat kali ganda.InsyaAllah.

Sekian.

Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anaciklemon Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign