anaciklemon: NUTRISI DALAM ALKURMA

Halaman

30 Okt 2016

NUTRISI DALAM ALKURMA

KANDUNGAN NUTRISI ALKURMA 
■■■■■■■■■■■■■■■■
Kandungan Nutrisi di dalam Jus Alkurma

.
1. Energi dan Gula
.
Disebabkan rasa manisnya, banyak yang mengatakan bahawa jus alkurma akan meningkatkan kadar gula darah. Kadar gula dalam jus alkurma sendiri berasal dari FRUKTOSA dan GLUKOSA. Namun, anda TIDAK PERLU panik, sebab gula tersebut gula yang SIHAT. Jus Alkurma diproses secara semulajadi dari kurma ajwa, dan TIADA campuran bahan kimia. Tidak heran jika kurma menjadi santapan di bulan puasa, sebab kandungan gulanya dapat menjadi sumber tenaga yang diserap tubuh dan membuat tubuh kita kenyang lebih lama. Jus Alkurma juga bagus diamalkan bagi mereka yang sedang melakukan program diet, sebab gulanya tidak akan membuat anda gemuk.

.
2. Vitamin
.
Jus Alkurma ternyata kaya akan vitamin. Di antaranya adalah vitamin A, vitamin B1 (tiamin), vitamin B2 (riboflavin), vitamin B3 (niasin), vitamin B5 (pantotenat), vitamin C, dan vitamin E. Dengan jumlah vitamin sebanyak itu, satu butir kurma telah dapat memberikan tubuh anda dalam menjaga mata dari kekeringan dan penyakit, hingga membuat sistem saraf anda relaks, melindungi jantung, serta memberikan ketenangan kepada fikiran anda. Apatah lagi jika amalkan sebotol Alkurma sehari yang bersamaan dengan 7 biji buah kurma ajwa.

.
3. Serat
.
Menurut Lembaga Kanker Amerika, pengamalan kurma sebanyak 20-30 gram sehari sangat digalakkan kerana buah ini memiliki serat yang amat baik. Kandungan serat tak larut dalam kurma ini berperan penting dalam menurunkan proses singgah kotoran pada usus dengan meningkatkan volumenya supaya mudah dikeluarkan. Selain itu, serat tak larut juga berperan dalam mengawal kadar gula darah, sangat bagus diamalkan oleh penghidap diabetes.

.
4. Salisilat
.
Salisilat merupakan bahan ubat untuk menghilangkan rasa sakit dan demam (seperti dalam aspirin). Ternyata, jus alkurma juga dapat menjadi ubat karena mengandung salisilat dosis rendah. Jika Anda mengamalkan jus alkurma secara berterusan, InshaAllah rasa sakit kepala atau demam yang menyerang tubuh akan hilang. Jus alkurma ini juga memiliki zat seperti potuchsin yang dapat mencegah pendarahan dalam rahim dengan mengecilkan pembuluh darahnya. Jus Alkurma juga memiliki fenol dan karoten yang berperanan sebagai antioksida.

.
5. Mineral
.
Dengan mengamalkan Jus Alkurma sebotol sehari, anda akan memperoleh kalium sebanyak 400 mg untuk terhindar dari serangan stroke. Selain kalium, jus alkurma juga memiliki kandungan mineral lainnya seperti besi, mangan, tembaga, fosfor, kalsium, dan magnesium. Dengan mineral sebanyak itu, jus alkurma dapat melindungi pembuluh darah anda dari kerosakkan. Antara fungsi lainnya adalah mengawal serangan jantung, mengaktifkan tegangan otot, menjaga sistem saraf, hingga mengatur metabolisme tubuh anda.

.
Dah abis membaca 

.
😊😊Nak order boleh whatsapp saya terus ye😊😊

019-3280057 (ANA)

Harga 3 BOTOL (1 SET) = RM 65.00
Nak beli sebotol pon boleh hanya RM 25.00

komen kat box bawah ni pon boleh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anaciklemon Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign